Året var 2018

Januari- Ja, januari började med en vit månad vilket gjorde att alla trodde man var gravid! Men ingen bebis i magen utan bara en vit månad utan alkohol. Blev mycket träning den månaden och många biokvällar!

Februari- Första helgen in i februari så firade vi Elin som fyllde 25 år och det blev inspiration av 90-tals fest. Helgen efter var det dags för ännu en stor fest och då var det Chrilles 30 års fest med tema yrken. Fredrik kom som präst och jag som polis! En riktig rolig fest. Längtar lite tills man själv fyller 30 och man får styra med stor fest! Februari månad blev det i allmänt mycket fest, jag och Niklas hade gett Sarah en middag men det slutade med till sent på Hells, Sarah vaknade upp med nackspärr! Ni kan ju bara tänka er.

Mars- I mars månad hade jag full fokus på Viktväktarna och träning. Men lite kul hade jag även. Sofie fyllde år och det blev en kalas utgång samt att jag och Fredrik firade 3 år tillsammans (någonting han hade glömt bort). Men jag överraskade honom med en brunch på "The strand".

April- I vanlig ordning i början på april så fyller jag ju år. Det firades med middag med alla älskade vänner på fondue boden, efter gick vi vidare till ett karaokeställe en bit ifrån och hyrde in oss där alla 25 personer. Super kul kväll med alla jag tycker om! Första uteserveringspremiären gjordes även med Hanna och Madde nere på mälarpaviljongen. Det började verkligen bli varmt i mitten av april, vilket kändes skönt efter en lång vinter. 28 april åkte jag, mamma, Fatima med familj till Thailand där vi spenderade två veckor ihop!

Maj- Vi åkte till Khao lak till ett av dem finaste hotellen jag någonsin bott på. Helt fantastiskt! Första gången jag var i Khao lak, jag tyckte det var helt okej men det finns så mycket bättre ställen i Thailand men jag skulle kunna åka tillbaka till just det hotellet. Efter två veckor i värmen landar man även i värmen eftersom sommaren hade även hittat till Sverige. Helgen efter vi kommit hem så hade Sofia styrt upp ett födelsedagsfirande där vi dansade hela natten lång. Vi överraskade även min kära mor med en grillning med släkten eftersom hon fyllde 60 år när vi var i Thailand.

Juni- Bästa helgen på hela året. Summerburst i Göteborg. Detta år blev det jag och grabbarna som åkte ner. Vi bodde i Moas lägenhet och vi hade en förglömlig helg! Längtar så mycket tills nästa gång. 40 års fest hos Fredriks kusin kom som vi aldrig sett er- var temat på festen. Super kul! Sommarens resa bokades även samt möhippa för Lisette. En lyckad möhippa som spenderades på Steam hotell som ligger i Västerås. Ni som inte varit där, ta er dit! Helt magiskt. En lyckad möhippa som gör att man längtar till sin egna. Midsommar var vi i vanlig ordning i Halmstad jag och Fredrik! Men vi ändrade lite på traditionerna och var hos Johannes istället för hos Sandras mamma där vi varit tidigare år. Det blev mycket VM-matcher att kolla på. Tråkigt att dem åkte ut mot England!

Juli- En av dem bättre månaderna på året. Speciellt detta år då vi hade fantastiskt väder. Temperaturerna låg mellan 25-30 grader nästa hela månaden. Gick även på semester två veckor in på Juli månad! Startade semestern med konsert med Sandra, Fredrik och Patrik på friends arena där Ed Sheeran spelade. Absolut en av dem bästa artisterna jag sett live! Helgen efter åkte Fredrik och jag upp till Hammarstrand där Lisette och Samuel skulle gifta sig. Vilket bröllop och vilken bröllopshelg! Så glad att just jag och Fredrik fick komma på bröllopet. Resten av juli månad spenderades på stranden i värmen! Det ända negativa med just den värmen var ju att man inte hade någon fläkt och nätterna blev långa och varma. Vi avslutade juli med middag ute på Fjäderholmarna för att fira Fredriks mamma som fyllde 65 år. Inte sista gången man åker ut dit! Super vackert. Något att verkligen skriva ner här i bloggen är nog att Fredrik köpte äntligen sin efterlängtade båt.

Augusti- Min och Fredriks årliga resa var det dags för. Denna resa åkte vi till Cypern en vecka. Bästa med denna resa var nog AC’n på rummet! Det var ju lika varmt hemma i Sverige som i Cypern. Men vi hade ett jätte bra hotell men kanske lite för nära party gatorna (pensionärs som man blivit). Vill absolut åka tillbaka dit men kanske en annan stad än Aiya napa. Kom hem och resten av vår semester ihop spenderades på sjön! Jag kan nog klara av det där med att vara på sjön några dagar. Jag började även jobba men det gjorde inte så mycket eftersom helgerna var fina. En liten minikräftskiva styrde jag ihop hemma hos mig. Hanna fyllde år och styrde middag på hennes mysiga innergård. Brunch blev det även men första gången på Turinge ost och vin. Avslutade även augusti på topp- Lars Winnerbäck konsert med Sofie på Zinkensdamm. Nostalgi delux!

September- Fredrik och jag levde för helgerna då vi tog tillvara varenda dag på helgerna och åkte ut med båten. Fatima och jag var även på Kevin Hart i globen med Daniel och hans vänner. Så glad att jag gick med! 9 september åkte Fatima och jag till Korfu- en sista minuten bokade vi. Vilken ö- vill verkligen åka tillbaka men kanske bo lite närmre korfu stad. En riktig pensionärs resa då vi sola hela dagarna och gick och la oss vid 10 tiden varje kväll. Veckan gick alldeles för fort men ack så bra vi hade det! Helgen efter jag kommit hem ville jag spendera med min kärlek så vi gick ut och käkade på lilla styrbjörn! Bästa restaurangen i Södertälje nu när Mira mar har stängt ner. Sista helgen var det inflyttningsfest hos Dennis och Veronica då dem har flyttat till gemensamt boende i mölnbo.

Oktober- Oktobermånad var ganska så lugn. Hände inte så mycket förutom i slutet av månaden. Då bokade vi Westlife i Manchester 29 juni samt Swedish house mafia i Stockholm den 4 maj! Det är två stora saker att se fram emot 2019. Jag bakade, var på AW med jobbet, hängde mycket med Fredrik och det blev några biobesök.

November- 1 november innebär att en tripp ner till Halmstad ska göras. Denna gång fick jag med mig Frida! Första kvällen där var det endast vi tre och vilken kväll vi hade. Alltid så skönt att bara få vara och prata om allt mellan himmel och jord. Dagen efter då var det dags för det stora firandet! Det var alldeles för länge sen man var ute och dansade så där mycket. Man var ju helt färdig när man gick därifrån! Resten av november månad tog jag ännu ett beslut med Viktväktarna och körde stenhårt. Mitt mål var 8 kg innan julaftonen! En helg blev rubbad då jag åkte ner till Göteborg med Ida och hennes tjejkompisar. Hon fyllde 25 och det var absolut värt att fira, även så glad att jag följde med. Vi hade fint väder hela helgen och väldigt kul att lära känna nya människor. I november hade jag även tur i spel. Vann en tävling om en tre rätters middag på bommersvik samt en VIP shopping på Åhléns outlet i södertälje innan dem öppnade för alla andra. Synd att man inte har lika tur i spel!

December- Början på månaden blev lugn. Det blev ett julbord tillsammans med Fredrik och hans jobb på barolo vilket var trevligt! Sen har man julbakat, sett ett luciatåg och faktiskt inte julpyntat i år. Kände inte riktigt för det! Denna jul skulle vi fira med Fredriks släkt men det blev ändrade planer då han blev smittad av mig med kräksjukan och låg över julafton. Tyckte verkligen så synd om honom! Så jag firade jul hos min moster i år igen. Ett annorlunda julbord som innehåll råbiff, skaldjur och tapas. Jag tycker det kan nog varit det bästa julbordet genom tiderna! Dock saknade jag lite julmat men det var ju tur man fick äta det dagarna efter julafton. Vi fick även en vit jul i år! Kommer inte ihåg senast det var snö på självaste julafton!? Juldagen firades som vanligt med vänner. Vi hade fixat bord på mister french- lika kul varje gång!

Alla månader är nu äntligen skrivna. Idag ska vi till Lisette och Samuel och fira in det nya året. Jag är redo för vad 2019 har att erbjuda! Känns som om det kommer bli det bästa ever. Gott nytt år!

Tyvärr kommer inte bilderna iordning men här har ni ca 100 av dem bästa bilderna detta år!  (null)