Svinto

Tog ledigt idag från jobbet då jag endast skulle jobba 3,5 timma. Ledig fredag menas med lite längre helg! Men fick ju inte sova för det eftersom Fredrik kom in 07.20 för att fråga om han fick ta med sig min steamer till jobbet då han var nojig att skjortan som skulle packas ner i väskan skulle bli skrynklig tills ikväll. Självklart kunde jag ju inte somna om! Så hela förmiddagen så fixade jag lite hemma och spenderade några timmar i telefonen. Vid tolv var det bara att ta sig ner till stan och hårkonstnären för att försöka rädda mitt hår. Här om dagen när jag duschade och lät håret självtorka så var mina toppar (bokstavligt talat) som svinto. Så Ida fick ta några centimeter för att rädda det! Hon är ju bara allt för bra för jag var nöjd när jag gick därifrån och även glad för att hon stylade håret inför ikväll. 

Ska snart sminka om mig innan det är dags att byta om då jag blir upphämtad 16.45 för julbord med Fredriks jobb. Förra året var det vibynäs men i år är det Barlolo som gäller! Jag har inga höga förväntningar på detta julbord men det blir säkert bra. 
(null)